Tuesday, December 8, 2009

Tak Nampak Atau Buat-Buat Tak Nampak

Pelik tapi benar. Jika banner Pas belum pun sempat 12 jam dipasang pasti akan hilang (dipercayai dibuang oleh MDTM). Tetapi bangkai anjing ini telah seminggu ditempat yang sama. Tiada siapa yang peduli. Persoalannya ialah dimanakan MDTM yang bertanggung jawab untuk membersihkan kawasan tersebut??? Mengapa jadi seperti ini??? Adakah kerana mereka jijik untuk membuang bangkai tersebut ataupun kerja-kerja pembersihan telahpun diswastakan. Jika sudah diswastakan, sepatutnya pihak majlis perlu juga memantau keadaan sekitar.


Ya mungkin betul salah pihak kami kerana menggantung banner tanpa permit majlis, namun perkara yang sama (kejadian buang banner) tidak pula berlaku pada banner UMNO sedangkan mereka juga tidak mempunyai permit menggantung banner.


Mungkinkah pihak Majlis tak nampak ataupun buat-buat tak nampak???


Oh mungkin pihak majlis jijik untuk membuang banner tersebut kerana banner UMNO tersebut setaraf dengan bangkai anjing yang mati dilanggar (mungkin la, kalau tak takkan dorang biarkan je). Mana tidaknya jika anjing haram, Umno pula mengamalkan politik haram, Sidang haram, speaker haram dan MB ….


Kepada MDTM, sudah-sudahla politik pilih kasih kalian tu. Bawak-bawak la buat kerja dengan adil. Kami tak kisah jika banner kami dirampas tapi berlaku adil lah kepada kami. Mengapa orang lain boleh pasang Banner tanpa gangguan tapi kami tidak…. Lagi satu pi la tolong buang bangkai anjing tu dah tak lalu nak tengok.


No comments: