Thursday, February 11, 2010

Perangi dan Hancurkan Pengkhianat

Firman Allah SWT yang bermaksud;

“(Iaitu) orang-orang Yang Engkau telah mengikat perjanjian setia Dengan mereka, kemudian mereka mencabuli perjanjian setianya pada tiap-tiap kali, sedang mereka tidak mahu memelihara dirinya (dari keaiban mencabuli perjanjian itu).

Oleh itu, jika Engkau menemui mereka dalam peperangan maka hancurkanlah mereka (supaya Dengan itu) orang-orang Yang di belakang mereka (gerun gentar); Mudah-mudahan orang-orang itu pula beringat (insaf).” (Surah Al Anfal: Ayat 56 -57)

Begitulah antara peringatan Allah yang disampaikan oleh perasmi Mesyuarat Agung Tahunan Pas Cawangan Slim Village Maju kali ke 9, Tn Hj AminuddinZulkipli, AJK Pas Kawasan merangkap Ketua Pemuda Pas Tg Malim.

Mesyuarat diadakan di rumah Sdr Fauzi dengan dihadiri kira-kira 50 orang ahli cawangan Slim Village Maju. Turut hadir ialah anggota Unit Amal yang mempromosikan ahli serta melancarkan kempen RM 1 untuk mengisi tabung Unit Amal.
Majlis berhenti rehat seketika dan menikmati jamuan sebelum disambung semula pada jam 9.45 malam. Mesyuarat berlangsung dalam keadaan ukhuwah serta perbincangan banyak difokuskan kepada bagaimana memajukan lagi Pas Cawangan.











No comments: