Sunday, July 11, 2010

Bersama Perjuangan Pas Adalah Pilihan Yang Betul

Pas merupakan sebuah gerakan Islam yang merupakan satu-satunya wadah yang mesti didokong semua rakyat Malaysia. Pas telah melalui pelbagai mehnah dan cabaran, sehinggalah Pas dilihat begitu konsisten dan boleh dipercayai sebagai galang ganti kepada UMNO BN yang kini sedang menuju kehancurannya.

Berada dalam Pas, bersama perjuangannya merupakan pilihan yang tepat kerana Pas sebagai sebuah gerakan Islam bukan sahaja diterima oleh orang-orang Islam, bahkan orang-orang bukan Islam juga turut meyakini dan bersama-sama bergabung untuk memenangkan Parti Islam Pas ini. Penubuhan Dewan Himpunan Penyokong Pas adalah bukti bahawa Pas diterima oleh semua. Sesuailah dengan slogan yang dilaungkan oleh Pas, iaitu "Pas 4 all".

Demikianlah antara intipati tawjihad yang disampaikan oleh Tn Hj Salam selaku Naib YDP Pas Kawasan Tg Malim sewaktu menjayakan Usrah Pas Cawangan Slim Village Maju yang diadakan di rumah Pak Ngah Omar, Kampung Pasir. Turut hadir ialah Ust Hashim, Ketua Urusan Ulama', Penolong Setiausaha dan beberapa pimpinan Kawasan.

Pas Cawangan Slim Village Maju secara tradisinya bersama Pas Cawangan Ulu Slim akan mengadakan usrah bersama setiap bulan. Untuk kali ini, pihak Pas Cawangan telah menjemput pimpinan kawasan untuk merapatkan lagi ukhuwah antara ahli di cawangan dengan pimpinan kawasan. Alhamdulillah, kehadiran amat memberangsangkan..

No comments: