Thursday, May 12, 2011

Majlis Bacaan Yaasin & Tahlil Untuk Allahyarham Ust Hashim

Gambar kenangan ketika arwah terlantar sakit..

10 Mei - Sekitar jam 7.05 pagi, pihak Pas Kawasan Tg Malim telah dimaklumkan secara rasmi kembalinya AF Ustaz Hashim Hamud, Mantan Ketua Urusan Ulamak Pas Kawasan Tg Malim menghadap Ilahi. Beliau menghembuskan nafas terakhirnya di Tanjung Karang dan di kebumikan di sana.

Atas kesedaran, ramai kenalan dan sahabat-sahabat allahyarham tidak sempat menziarahinya, maka Pas kawasan Tg Malim dengan kerjasama Pas Cawangan Kg Rasau telah menganjurkan satu majlis Bacaan Yaasin dan tahlil untuk arwah. Majlis diadakan di Masjid Kg Rasau.

Bacaan yaasin dan tahlil dipimpin oleh AF Tn Hj Baharuddin Ishak, Ketua Urusan Ulamak Pas Tg Malim. Selesai Solat Maghrib, semua hadirin yang memenuhi ruang masjid itu terus bersedia membaca Yaasin. Sebelum majlis bermula, YDP Pas Tg Malim, Tn Hj Aminuddin Zulkipli sempat memberikan sepatah dua kata sebagai aluan dan terima kasih kepada semua tetamu yang hadir dan menjayakan majlis.

Majlis bersurai setelah semua jamaah selesai menunaikan Solat Isyak. Laungan takbir menggegarkan suasana masjid sebaik sahaja imam selesai memimpin doa Solat Isyak.

Allahu akbar!! Allahu akbar!! Allahu akbar!!

Semoga ruh Allahyarham digolongkan bersama orang-orang yang mendapat keampunan Allah serta diredhai...Amin.

No comments: