Tuesday, May 18, 2010

Aedes Yang Digempur Umno Yang Ketakutan

Tahniah kepada Pas Kampung Rasau yang istiqamah melaksanakan program sehingga membuatkan Umno cawangan begitu fobia apabila mendengar akan ada program yang akan dilaksanakan di kampong tersebut. Mana tidaknya program-program tersebut sentiasa didatangi pimpinan-pimpinan negeri.

Terbaru, Program Gotong-royong Hapuskan Tempat Pembiakan Aedes sekali lagi menggemparkan mereka sehingga Umno cawangan terpaksa mengadakan mesyuarat tergempar seolah-olah Surau Gapis mahu mengadakan Program Gotong-royong Hapuskan Tempat Pembiakan Umno. Malah mesyuarat tersebut terpaksa meluluskan sejumlah wang untuk kerja-kerja memotong rumput di sepanjang kiri kanan jalan. Pelik tapi benar. Itulah Umno yang dibangga-banggakan. Takut tak bertempat. Entah apa objektifnya mengupah orang untuk menebas rumput di tepi jalan.


Hendak meggagalkan program Surau Gapis, program masih berjalan seperti yang dirancang, malah para peserta gotong-royong dilihat gembira hadir ke program yang diadakan selama 2 hari itu. Malah program turut dihadiri pengarah Amal Perak bersama ahli lembaga pengarahnya. Hendak dikatakan mahu turut sama bergotong-royong, mengapa tidak dilakukan pada hari yang sama malah melaksanakan pada hari berkerja. Peserta pula dibayar upah??? Ohh kenapa terlalu bercelaru pemikiran dorang ni…. Ahh terlupa pula, mana ada orang Umno yang mahu bekerja jika tidak di bayar…


“Kami bukan sekadar membersihkan perkarangan rumah penduduk kampong, tetapi turut membeli barangan lusuh seperti tin, besi, plastik dan sebagainya. Malah ada dikalangan penduduk yang mendapat lebih seratus ringgit dengan hanya menjual barang-barang lusuh yang selama ini terbiar di perkarangan rumah.” Kata seorang Ajk program, Manap Azim.


“Makcik tak sangka dengan menjual barangan yang terbuang ni boleh dapat seratus ringgit. Dulu makcik pernah jual selori hanya dapat lapan ringgit.” Kata seorang penduduk kampong.


Apa-apa pun tahniah kepada Ajk Surau Gapis dan Pas Cawangan Kampong Rasau yang telah berjaya menjalankan program seperti ini sehingga ramai yang meminta program seperti ini dilaksanakan lagi…




No comments: